• Szansa na długie życie

SZANSA NA DŁUGIE ŻYCIE W ZDROWIU I DOBREJ KONDYCJI

Jeśli będziemy odżywiać się zgodnie z poniższymi zasadami i dodamy do naszego dnia codzienną aktywność fizyczną,

mamy szansę na długie życie w dobrej kondycji.

dance-3134828_1280(1).jpg

https://sportdream.pl

1. Spożywaj posiłki regularnie (4–5 posiłków co 3–4 godziny).

2. Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największej ilości, co najmniej połowę, tego co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: 3/4 – warzywa i 1/4 – owoce.

3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.

4. Picie mleka to temat kontrowersyjny. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem lub białym serem. Jeżeli chcesz spożywać mleko powinno być ono tzw. pełne, świeże od krów żyjących na wolności w naturalnym środowisku.

5. Ograniczaj spożycie mięsa -zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych. Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.

6. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi jako dodatek do surówek czy innych potraw. Ograniczaj smażenie potraw, na korzyść gotowania, gotowania na parze i pieczenia.

7. Unikaj spożycia cukru i słodyczy - zastępuj je owocami i niesolonymi orzechami lub nasionami .

8. Kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół - rozmaryn, oregano, tymianek, bazylia, kurkuma, czosnek, imbir czy cynamon - mają cenne składniki i poprawiają smak.

9. Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie.

10. Nie spożywaj alkoholu.

 

Do zdrowej diety dodaj codzienną aktywność fizyczną, co najmniej 30–45 minut dziennie.

 

Setki pomysłów na aktywne spędzanie czasu →https://sportdream.pl